Farsund SV

Farsund SV har fått ny leder

Publisert 26. februar 2024

Farsund SV-veteran Erik Müller takket av som lokallagsleder på årsmøtet på Husan i januar. Han etterfølges av et annet kjent SV-navn, nemlig Anija Markovina Wormsen.

Wormsen har vært politisk aktiv helt siden 19-årsalderen, da hun var en av grunnleggerne av Farsund Sosialistisk Ungdom. Ved siden av å ha vært SVs representant i kommunestyret fra 2015-2023, er hun også velkjent som kulturskolerektor i Farsund. Under lokallagets årsmøte den 29. januar ble hun enstemmig valgt til leder i lokallaget. – Jeg takker for tilliten og lover å gjøre mitt beste for lokallaget videre, sier Wormsen.

Styret i Farsund SV. Foto.

Fra venstre: Sherin Andreassen, Elisabeth Stølen, Bjørn-Harald Mydland, Anija M Wormsen, Espen Gabrielsen og Svana Bjarnadóttir. Jon-Aslak Fintland, Jørvart Jørgensen og Britt-Mari Langerud var ikke til stede da bildet ble tatt. Foto: privat.

Hun erstatter altså Erik Müller, som har lang fartstid både lokalt i kommunen, og som Agder SVs listetopp ved flere fylkestingsvalg. Müller ble høytidelig takket av på årsmøtet både for sin partitjeneste generelt, og det siste årets innsats som både lokallagsleder og forhandlingsleder under valgkampen. – Han har vært til god hjelp og støtte i mange år, sier Anija Wormsen om sin forgjenger.

I tillegg ble også Gunn Berit Olufsen takket for lang og tro tjeneste i et halvt århundre – helt fra lokallaget ble stiftet i 1974 og frem til hun ga seg i styret på mandag.

SVs nåværende kommunestyrerepresentanter, Espen Gabrielsen og Elisabeth Stølen, er svært takknemlige for veteranenes innsats. – Jobben disse tre har lagt ned ikke bare for Farsund SV, men for Farsund som kommune, er både overveldende og undervurdert, sier Gabrielsen. – Nå unner vi Erik og Gunn Berit tilværelsen som pensjonister, og gleder oss til et lærerikt år med den også meget erfarne Anija som lokallagsleder.

Det nye styret i Farsund SV består dermed av følgende:

Leder: Anija Markovina Wormsen
Nestleder: Espen Gabrielsen