God sommer fra Agder SV!

Publisert av: Agder SV Publisert: 12. juni 2024
Oppdatert: 12. juni 2024
Lesetid: ca. 2 min
Det nærmer seg sommerferie, men her kommer en liten oppsummeringing av hva som skjer og har skjedd i Agder SV!

Vi sparket i gang vårhalvåret med det største årsmøtet i Agder SVs historie, avholdt over to dager i Mandal. Nestleder i SV Marian Hussein innledet til politisk debatt, og vi fikk hilsningstaler fra både Norsk Folkehjelp, Naturvernforbundet og LO. Årsmøtet vedtok blant annet arbeidsplan for den neste fireårsperioden, 7 uttalelser, nominasjonsprosess fram mot neste stortingsvalg, og gjorde endringer i vedtektene. Med møtet gjennomført over to dager ble det også rom for sosialt samvær og utenompolitiske diskusjoner.

Etter ønske fra lokallaga ble vårens lokallagsskoleringer gjennomført som fire regionale samlinger, med tre eller fire lokallag sammen. Dette førte til gode diskusjoner om felles utfordringer, og gav inspirasjon til mer regionalt samarbeid framover!

Fylkestingspolitikere fra SV. Foto

Gjennom hele vårhalvåret har fylkestingsgruppa vår, Jason og Sølvi med Mirell i spissen, gjort en strålende jobb på fylkestinget og satt fokus på mange viktige saker. I det siste fylkestinget før sommeren har de også to interpellasjoner oppe til behandling. Både om at anbudsprosesser bør ha krav om lærlinger og faglærte, og at fylket og de folkevalgte bør ha myndighet til å sette ned fartsgrensen på fylkesveiene våre der det er viktig for trafikksikkerheten.

Så fort sommerferien er over, er vi som alltid på plass med stand under Arendalsuka 12.–16. august. Flere av stortingsrepresentantene våre kommer også til Arendal, og vi kommer til å lage en oversikt over alt SV er med på i løpet av uka. Hvis du vil være med til Arendal, og bidra en økt på standen, kan du gjerne melde deg i påmeldingsskjemaet her.

Like etterpå, 31. august–1. september, skal vi igjen arrangere Sandøyafestival! Det blir en helg fylt av inspirerende innledere, gode diskusjoner og sosialt samvær med SVere fra hele Agder, alt i naturskjønne omgivelser på idylliske Sandøya utenfor Tvedestrand. Her er det full uttelling både for den som er interessert i politikk, godt selskap og naturperler. Det er også gode muligheter for å avrunde badesesongen. Klikk deg inn her og se all informasjon og påmelding!

Enn så lenge ønsker vi alle en riktig god sommer!